Belka
Sobota, 27 Kwietnia 2024   imieniny: Felicja, Teofil, Zyta
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Samorządy i NCBR wspólnie na rzecz bezemisyjnego transportu publicznego

Data publikacji: 2017-10-23, Data modyfikacji: 2017-10-23
A A AWydrukDrukuj  
 
Samorządy i NCBR wspólnie na rzecz bezemisyjnego transportu publicznego

EKOLOGICZNY I BEZPIECZNY TRANSPORT PUBLICZNY OPARTY O AUTOBUSY NOWEJ GENERACJI, NIŻSZE KOSZTY ZAKUPU I EKSPLOATACJI ORAZ MOŻLIWOŚĆ ROZWOJU FLOTY ZGODNIE Z ZAPOTRZEBOWANIEM - OTO WYRÓŻNIKI PROGRAMU REALIZOWANEGO PRZEZ AGENCJĘ WYKONAWCZĄ MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO WE WSPÓŁPRACY Z SAMORZĄDAMI POLSKICH MIAST.

- _Uruchomiony przez NCBR program to konkretne działanie w ramach rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w zakresie pojazdów zero - i niskoemisyjnych. To program szczególny - w
działania bezpośrednio włączyliśmy stawiające na rozwiązania przyszłości samorządy, a koncepcje technologiczne są szeroko konsultowane z producentami pojazdów bezemisyjnych oraz infrastruktury ładowania. Realizując ambitne, ale osiągalne cele chcemy zmieniać na lepsze jakość życia Polaków_  - mówi wiceprezes Rady Ministrów, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

INNOWACYJNE PODEJŚCIE, BEZPIECZNE ROZWIĄZANIA

Program NCBR jest realizowany w nowatorskiej formule partnerstwa innowacyjnego. To tryb w ustawie o zamówieniach publicznych, w którym państwo występuje w roli inteligentnego zamawiającego, kreującego nowy rynek dla nowatorskich produktów - w tym przypadku w oparciu o potrzeby zgłaszane przez polskie miasta zainteresowane rozwojem ekologicznego transportu miejskiego. Innowacyjne podejście do zapewnienia zainteresowanym miastom - nawet 600 - autobusów nowej generacji pozwoli m.in. zastosować nowatorskie rozwiązania w pojazdach i ograniczyć koszty eksploatacyjne, a zarazem zapewni bezpieczne i sprawdzone rozwiązania w momencie wyjazdu autobusów na regularne trasy.

- _Bezemisyjny transport publiczny to pierwszy z programów który realizujemy w nowej formule, korzystając z najlepszych na świecie wzorców. „Ubezpieczając" ryzyko towarzyszące prowadzeniu prac badawczo - rozwojowych, konstruując zamówienie zgodnie z wypracowanym z samorządami kryteriami i pracując jednocześnie nad niezbędną infrastrukturą ładowania kompleksowo adresujemy potrzeby polskich miast związane z rozwojem ekologicznego transportu miejskiego_ - mówi prof. Aleksander Nawrat, zastępca dyrektora NCBR.

WSPÓLNIE NA RZECZ BEZPIECZNEGO I EKOLOGICZNEGO TRANSPORTU


NCBR wspólnie z przedstawicielami 23 miast oraz Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) zdefiniował konkretne potrzeby, m.in. liczbę i rodzaj potrzebnych pojazdów, ich oczekiwany poziom wydajności oraz maksymalne koszty nowych autobusów. NCBR podpisało porozumienia o współpracy z władzami Częstochowy, Jaworzna, Krakowa, Krosna, Lublina, Łomży, Łomianek, Mielca, Nowego Sącza, Płocka, Rzeszowa, Siedlec, Sieradza, Sosnowca, Starachowic, Szczecina, Tczewa, Tomaszowa Mazowieckiego, Torunia, Tych, Wrocławia, Zakliczyna, Żyrardowa oraz z Komunikacyjnym Związkiem Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

- _Stawiamy na innowacje i zapewnienie mieszkańcom najlepszych rozwiązań w transporcie publicznym. Przy organizacji komunikacji na tak ogromną skalę, jak robi to Komunikacyjny Związek Komunalny GOP wprowadzenie nowych rozwiązań to duże wyzwanie, ale i wielka odpowiedzialność. Dlatego ściśle współpracujemy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, by wspólnie wypracować najlepsze praktyki_ - mówi Roman Urbańczyk, Przewodniczący Zarządu KZK GOP.

Zgodnie z założeniami programu w konstruowanych autobusach zostaną zastosowane rozwiązania modułowe. Sercem autobusów będzie napęd elektryczny, wspierany technologiami odzyskiwania energii, które pozwolą na ładowanie akumulatorów w trakcie jazdy. Opcjonalnie będą mogły być również wyposażone w napęd wodorowy

ncbr.gov.pl, Źródło artykułu: ncbr.gov.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat łomżyński – powiat w województwie podlaskim z siedzibą w Łomży. W skład powiatu wchodzą gminy: Jedwabne, Nowogród, Łomża, Miastkowo, Piątnica, Przytuły, Śniadowo, Wizna i Zbójna, zajmując powierzchnię 1353,93 km².

Atrakcje przyrodnicze stanowią: rezerwaty przyrody (Kaniston, Kalinowo, Czarny Kąt, Łokieć, Rycerski Kierz, Wielki Dział), Łomżyński Park Krajobrazowy, obszary chronionego krajobrazu (Doliny Dolnej Narwi, Równiny Kurpiowskiej i Doliny Dolnej Narwi), Lasy Pniewskie, Lasy Czerwonego Boru, rzeki (Biebrza, Narew i Pisa) oraz liczne pomniki przyrody.

Do zabytków zaliczaja się m.in.: kościół par. p.w. św. Jakuba Apostoła z lat 1926-35 oraz zespół dworski w Jedwabnem, kaplica drewniana z 1843 r. i kaplica murowana z początku XX w. w Puchałach, grodzisko wczesnośredniowieczne i 2 podgrodzia oraz osada wczesnośredniowieczna w Starej Łomży, dom dróżnika, tzw. konduktora z 1826 r. w Miastkowie, dwór z przełomu XVIII/XIX w., zespół dworski z 1 poł. XIX w. i mogiła ludności żydowskiej z II wojny światowej w Tarnowie oraz liczne zabytkowe kościoły i cmentarze.

Powiat Łomżyński jest regionem typowo rolniczym. W przemyśle dominują przedsiębiorstwa z branży rolno - spożywczej (siedzibę ma tu znana w całej Polsce Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy), budowlanej i drzewnej.

Przez powiat łomżyński przebiegają 3 drogi krajowe: DK61, DK63 oraz DK64.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola